יום שבת, 12 במרץ 2011

ומיקרוסופט כבר אמרנו?

לאחר שחלקתי עמכם בפוסט הקודם כיצד גיליתי את הצד השני האפל של ירח שירותי גוגל החינימיים (במקרה זה היה אתר בגוגל-סייט) - התנשאות, ניתוק ממשתמשי שירותי גוגל באופן מעורר סלידה עמוקה  - הגיע תור מיקרוסופט. למרות הביקורת השגורה בפי כל, אצל מיקרוסופט היתה חוויה מתקנת: יש מישהו שאפשר לדבר, גלוי אמפטיה בקול אנושי, ואפילו עזרה בתכלס, למרות שכדאי לציין שמקרה הסיוע לו אני זכיתי המתואר כאן, מן הסתם לא נפוץ בתמיכה של מייקרוסופט.


וכך היה מעשה. יום אחד היה לילה ומצאתי עצמי מחליט החלטה ריסקית למדי - להתקדם בגירסאות מערכת ההפעלה והאופיס. לא שאני צריך, אבל שיהיה... למה לא בעצם?
הצורך שלנו להתחדש מעביר אותנו על דעתנו. "למה הייתי צריך את זה"? אני מכה את ראשי, לאחר שדרוג המחשב לחלונות 7 ואופיס 10. ת'אמת הרגשתי כבר לא נעים עם ה- XP הישן והטוב, והאופיס 7... ובתחושה שאני חייב להיות בפרונט (תכונה רעה ושלילית!), כאילו אז אהיה לא מיושן ומעודכן עלאק. בדיוק אותה תחושה שאני מוציא את הסלולר הענתיקה שלי בן השנה וחצי מהכיס, וזוכה למבטי חמלה מכל הסובבים שמתהדרים עם אי-פון 2 או בלקברי (שזה בכלל הכי קול), ושלא לדבר על האנדרואיד.... וואי-וואי. איזה ענתיקה אני. פחד.


 ואני, מה אני? לא שאהיה יותר מאושר או משהו, או אפילו עדכני, ואת המיילים שמרביתם לא יקרה כלום אם לא אקרא בכלל, ובטח לא בזמן אמת, ברגע שנכנסו לקול צפצוף קטן אך נחוש: אני כאן. 
אבל זה כבר נושא ששווה פוסט בפני עצמו, שמן הסתם לא יכתב....


אז נשמתי נשימה עמוקה, ומאחר ואין לי סבלנות לדקות הארוכות מאד של התקנות, העברתי בחרדה לא מעטה את המחשב למאן דהוא שזה בין היתר פרנסתו, + הדיסקים של חלונות 7 ואופיס 7 שרכשתי- ואמרתי לו, ילל'ה עשה זאת, על החיים ועל המוות.


טוב, שגיאה ראשונה שעשיתי שרכשתי עדכון לחלונות 7 מ-XP, ולא התקנה מהתחלה. גיליתי מיד שזה פתח לצרות, כפי  שכבר הבנתם, וכאן הייתי צריך תמיכה מקצועית של ממש...
ברטט לב קל של דאגה בהיתי מול המחשב המעודכן שהחשמל הפיח בו רוח חיים חדשה. תקופה חדשה מתחילה.... חלונות 7 עולים יופי, האופיס 10 - שפתיים יישקו. האאוטלוק עלה (שבלעדין חייו אינם אלא קליפה ריקה מכל משמעות) , עם לוח השנה, היומן, ספר הכתובות ואף המיילים והתיקיות שהיו שגרת יומי באאוטלוק הקודם. או-קיי, צריך לשנות קצת תצוגה - וילל'ה - זה יופי.
לאחר שעה קלה אני מבין שאני במספר בעיות לא פשוטות, שנפתרו עם הזמן, פרט לאחת שמררה את חיי, ומפלס האושר צנח לתהומות אין-חקר: כל פניה לקובץ באופיס, נעשית אוטומטית לרשת, ומאחר והוא מחפש על ריק, דקה מחיי חולפת ללא שוב עד שהמחשב האדיוט הזה מחליט לחזור לסייר הקבצים במחשב שלי. בדיקה מהירה הבהירה לי שהוא מחפש את תיקית הסקיי-דרייב שיש לי מפעם (תיקית רשת של דאר הלייב-אי-די-יו של מיקרוסופט), אך היא חסומה, והוא משתהה ומותח את עצבי. מיד הסרתי כל זכר לקשר של האופיס עם העולם החיצון ברשת - אך לשווא. עקשן כמו פרד. כלום לא יזיז אותו.
אז התחלתי לפנות ולשאול בפורומים ייעודיים לתמיכה של מיקרוסופט + חיפוש נואש לבעיה אצל אחרים ברשת, ואחרים בשר ודם שעשויים היו לדעת יותר ממני -  אך ללא הועיל. ממש הרמתי  ידיים. התשובות שקבלתי מהתמיכה המקוונת היו מגוחכות. לא הבינו את הבעיה ונתנו לי תשובות שלא מן העניין, כולל בקשה לדרג את איכות התשובה... גם אם היא בכלל לא הייתה בכיוון.
במר יאושי פניתי למיקרוסופט בעל-פה, ושם, אמנם זה לקח אי אילו ימים, הבינו שאני רציני, ואכן (הוא), כלומר אני, יודע איפה העכבר והתקע של המחשב, ו-כן, יש לי בעיה אמיתית.
הם העניקו לי תמיכה מרחוק ע"י מומחה כתמיכה מיוחדת ללקוחות מיואשים שמותם טוב מחייהם כי המחשב לא מתפקד כמו שצריך. ואמנם, הוא התחבר למחשב הבעייתי שלי מרחוק. ישבנו יחד שעה, הוא אי שם ואני בבית, בטלפון מצד אחד ועיון ומתן הוראות תעשה כך ותעשה כך... לגודל יאושי גם הוא הבין שיש בעיה בלתי פתירה, והבטיח לחזור. אמר: אל תדאג, אנו נפתור זאת, באחריות. חזר אחרי מספר ימים ו--- לא אלאה אתכם, הבעיה בסוף נפתרה (מחקנו ברגיסטרי את כל המקומות בהם היתה הכתובת של הסקיי-דרייב שלי). כל הבעיה נבעה מעצם השדרוג, ש"סחב" איתו הגדרות של האופיס לייב והסקיי-דרייב מהאופיס 2007 ז"ל.


ולמה אני מספר כל זאת? כי בעצם רציתי להודות למשהו שלא מובן מאליו , לשירותי התמיכה של מיקרוסופט (כן, יש דברים כאלה) . שאפו מיקרוסופט, באמת, ושוב תודה.


ואם אתם מתקינים חלונות 7 ואופיס 10 - אל "תשדרגו" (פתרון לא נכון בייחוד לכל תתי הגירסאות שיש ל- XP) פשוט תתקינו מהתחלה כמו שצריך.

2 תגובות:

אתר מדריכים אמר/ה...

לי יש חוויות חיוביות ממיקרוסופט.
ביחס לגוגל, הם (קודם כל)עונים, וגם עונים יפה.
נקווה שלא יתקלקלו.

אין שום ספק שלקבל שירות אנושי בגוגל זה כמעט בלתי אפשרי - עד בלתי אפשרי

iTeacher אמר/ה...

לקרוא וללמוד ציניות מהי ;-)