tag:blogger.com,1999:blog-6756548642364796005.post7104235733989273473..comments2023-11-05T03:43:32.846-08:00Comments on Avrum's jiva blog: פייסבוק וחינוך - הילכו שניים יחדיו בלתי אם נועדו?אברום רותם, אלא מי?http://www.blogger.com/profile/08674136262186037833noreply@blogger.comBlogger7125tag:blogger.com,1999:blog-6756548642364796005.post-17450668529341664912010-05-20T11:45:08.945-07:002010-05-20T11:45:08.945-07:00Blogger היקר
שמחתי לשמוע על חידושים ותוספות בפייבו...Blogger היקר<br />שמחתי לשמוע על חידושים ותוספות בפייבוק, כמו דיסק מקוון. עדיין אני טוען שעצם זה שמשתמשים ברשת פתוחה לציבור (שהפרטיות בה מתמסמסת באופן מדאיג החל מאפריל 2010), זה לא מעשי לצרכי הוראה-למידה אלא כקוריוז.<br />דוידה - טוב, את לא דוגמה, כמו גם העמיתים שענו כאן. אנו מחפשים רשת חינוכית היאה לכול המורים והלומדים, ולא למשוגעים שזהו כמעט כל עולמם...<br />בכל מקרה תודה לכולכם.<br />אברום :>)אברום רותם, אלא מי?https://www.blogger.com/profile/08674136262186037833noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-6756548642364796005.post-7977817768664835992010-04-12T02:31:21.273-07:002010-04-12T02:31:21.273-07:00באופן פרדוקסלי אני מצליחה להסכים עם כולכם. אברום א...באופן פרדוקסלי אני מצליחה להסכים עם כולכם. אברום אתה כותב נפלא ועוסק בדברים אמיתיים. <br />אני נמצאת בפייסבוק בדיוק מן הסיבות שציינת ולא מוצאת את ידי ורגליי.<br />דווקא הרעיונות שהעלה אמיתי מאוד אטרקטיביים בעיניי. אני פשוט מרגישה שאינני מכירה מספיק טוב את פייסבוק ואת האפשרויות שלו.<br />אני מניחה שעם הזמן נהיה חכמים יותר...<br />דוידה פולקדוידהhttps://www.blogger.com/profile/13920156251524572180noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-6756548642364796005.post-61557868426528927052010-04-06T12:25:34.865-07:002010-04-06T12:25:34.865-07:00קראתי בעיון את הפוסט יוצא הדופן המנסה להתמודד עם נ...קראתי בעיון את הפוסט יוצא הדופן המנסה להתמודד עם נושא טעון כמו פייסבוק ולמידה ושאינו פוסל על הסף כי... הוא מיועד לילדים מעל גיל 13 ואני מסכים עם חלק גדול מהרעיונות שנכתבו.<br />יחד עם זאת כמה הארות:<br />1. ניתן לפתוח קבוצה סגורה לחלוטין בפייסבוק הנשלטת ע"י המורה. <br />2. ניתן ע"י הוספת אפליקציה פשוטה לחבר דיסק וירטואלי לכל קבוצה או חשבון בפייסבוק.<br />3. לטעמי ניהול האירועים במסגרת קבוצה הוא מהטובים שאני מכיר<br /><br />אני כמדריך בתכנית קרב מפעיל קבוצה של תלמידים בפייסבוק ולאחר זמן קצר ונסיונות כושלים ברשתות אחרות מרוצה מאוד משיתוף הפעולה, מהלמידה השיתופית והעזרה ההדדית שהתלמידים מראים בסביבה מיוחדת זוUnknownhttps://www.blogger.com/profile/04594639051933899222noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-6756548642364796005.post-55230815954170434082010-04-04T07:21:20.697-07:002010-04-04T07:21:20.697-07:00אמיתי שלום
אכן אתה מציע שימושים מעניינים לפייסבוק,...אמיתי שלום<br />אכן אתה מציע שימושים מעניינים לפייסבוק, ועל זה אין חולק.<br />עם זאת, לראות בו ככלי פדגוגי משמעותי, לניהול למידה שוטפת - זה לא מעשי.<br />לא הבנתי את הטענות למשרד החינוך. מישהו אוסר להשתמש בפייסבוק? אם כן, אז זה קצת עצוב, כי לאסור זה קל מאד, אך להציע שירות חלופי זה קשה בהרבה, ולא קורה.<br />רק טוףאברום רותםnoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-6756548642364796005.post-47192903975420172722010-03-30T11:15:23.538-07:002010-03-30T11:15:23.538-07:00האם יש כלים טובים יותר ללמידה שיתופית? ודאי וודאי,...האם יש כלים טובים יותר ללמידה שיתופית? ודאי וודאי, אבל הם לא רלבנטיים. הסיבה היא שהילדים לא שם.<br />על כן, עלינו להיות שם בשבילם, לחנך, להזהיר, להוות דוגמה, להפנות תשומת לב לאפליקציות חינוכיות (who has the biggest brain ו- Geo Challenge הם 2 דוגמאות מצוינות).<br />פייסבוק אינו קוריוז כמו שכתבה המגיבה הקודמת, פייסבוק היא המקום בו מתרחשת הפעילות של הילדים ועל כן היא רלבנטית.<br />מה אפשר לעשות בפייסבוק?<br />קבוצות סודיות שאיש חוץ מחברי הקבוצה מכיר.<br />חידוני מידענות בלי כל הקושי של שימוש בפורומים נידחים אלא תגובה בזמן אמת,<br />ניהול ידע דרך פוסטים בפרופילים של כל ילד, <br />צ'טים ועוד.<br />יש מגבלה של תנאי שימוש שמשרד החינוך לא נתן עליה את הדעת אבל חוק שאיש אינו מקיים אינו חוק ואם אני שואל בכיתה ו' "למי אין פייסבוק" ואיש אינו מרים את היד, הרי שפייסבוק ניצח ועל כן אשתמש בו.<br />בודאי בקרוב הפיקוח יודיע שאסור ובלה בלה בלה, זו תהיה דוגמה נוספת לחוסר הרלבנטיות של משרד החינוך בחינוך הילדים ודוגמה נוספת להפקרות שלו במיוחד בחינוך הטכנולוגי (הלוואי ואתבדה)<br />חג שמח,<br />אמיתי גת<br />מנהל אזור הדרום וירושלים<br />תכנית ש.י.ט.ה.<br />תכנית קרבאמיתי גתhttps://www.blogger.com/profile/08977218903857059571noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-6756548642364796005.post-33932790478729771962010-03-14T09:45:46.165-07:002010-03-14T09:45:46.165-07:00ITeacher היקר
נשמח לדעת מי אתה, ובכל מקרה - תודה ע...ITeacher היקר<br />נשמח לדעת מי אתה, ובכל מקרה - תודה על הפרגון.<br />אין ספק שכלי הגוגל שהצעת, כמו גם אחרים, הם פתרון מצויין להוראה-למידה מקוונת, מבלי לךהשתמש "בקוריוזים" כמו הפייסבוק.<br /><br />אברום רותם :>)אברום רותםnoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-6756548642364796005.post-67799249188682754632010-03-14T09:39:54.895-07:002010-03-14T09:39:54.895-07:00קראתי את הפוסט הנוכחי, את המאמר על השימוש בטוויטר ...קראתי את הפוסט הנוכחי, את המאמר על השימוש בטוויטר ובכלל מאמרים שלך על המורה המקוון - למדתי המון.<br />גם אני חושב שפייסבוק אינה פלטפורמה (לפחות כרגע) המתאימה לשילוב כחלק מתקשוב ואולי מן הסיבה הפשוטה - הפייסבוק הוא המפלט של התלמידים לעולם התוכן שלהם, בעיקר הבידורי ואין זה הכרחי לפלוש לעולם שלהם - רק כדי "לדבר בשפה שלהם". בדיוק מהסיבה שלפי דעתי גוגל באזז לא מתאים בדוא"ל (כלי שיווקי ששובץ כחלק ממערכת דוא"ל המשתמשת גם לעבודה).<br />אני משתמש כבר מספר שנים בכלים של גוגל עבור הסטודנטים שאני מלמד -iStudent - בכתובת:<br />http://sites.google.com/site/workspacestudent<br />וקורסים למורים - iTeacher - בכתובת:<br />http://sites.google.com/site/iteachersite<br />* הגדרתי דף בפייסבוק אבל רק כקוריוז עבור התלמידים.iTeacherhttps://www.blogger.com/profile/03186717970451778642noreply@blogger.com